Sockblockare in the making

Jag har länge velat göra egna sockblockare, alltså ett par riktigt ordentliga i trä. Men då krävs ju material och verktyg som en kanske inte alltid har liggandes omkring sig. Har istället försökt skapa ett par med hjälp av ståltråd, vilket inte blev tillräckligt robust, och kartong, vilket snabbt blev omysigt när det blöttes ner och mjuknade.
 
Nu under sommaren har jag dock tillgång till både material, verktyg och hjälpande händer (och tid!) för att äntligen skapa mina egna sockblockare. Efter en del måttande, sågande och slipande så har grunden blivit färdig:
 
Är de inte ljuvliga?? Nästa steg är att borra ett hål högst upp så att de går att hänga. Och kanske snygga till dem med någon målad detalj (fast, jag gillar ju den helt naturella trästilen). Bilder utlovas när de är helt klara! Sen ska jag göra ett par för vantar också, såklart...
 
- - -
I'm making my own sock blockers! This is something I've been wanting to do for a while now, and I've finally got the time and resources for it. My previous attempts using steel wire and carton were not very successful, so this time I'm using thin wood. The final step is to drill a hole at the top so that I'll be able to hang them up, and maybe add some decorative details. And of course, I'll want to create mitten blockers as well...
Allmänt, Pågående/WIP | |
#1 - - Linnéa:

Jag tycker de är snygga som de är, men de hade säkert blivit minst lika snygga med en målad detalj. Vad har du använt för typ av trä till dem? :)

Svar: Ja, vi får se vad jag bestämmer mig för! Har använt typ någon slags plywoodträ? (det är tyvärr bara ungefär så långt mina träkunskaper räcker, haha...)
None None

#2 - - Fredrikapåvinden:

Superfina ju! Nu blev jag sugen på att försöka mig på att göra ett par själv!

Upp