Vad har jag stickat på i veckan? v.25/2018

Jag har sommarledigt. Inte riktigt semester, eftersom jag väntar på att min examen ska godkännas, men jag försöker se det som ett sommarlov light. Det har varit midsommar i helgen, som firades lugnt med vänner och massa mat. Sen följer jag ju fotbolls-VM också, såklart. Sverige spelade igår vilket - som vanligt - innebär en kavalkad av känslostormar under 90 minuter och sen ännu fler under de nästkommande dygnen. Nu laddar vi om till nästa match på onsdag...
 
Men, förutom när jag tittar på fotboll så ägnar jag en massa tid åt stickningen. (OBS: Försökte plocka upp ett projekt bara någon SEKUND under Sverigematchen, men kan väl säga att det slutade med att maskor föll av nålar och ja, det var inte vackert). Så vad har jag stickat på i veckan?
 
Jag har kommit lite längre på min t-shirt! Förra veckan var detta mer en "vi får se om det blir bra"-stickning, men nu känner jag mig ganska säker på att jag gillar den. Mycket! Färgerna är helt i min smak och garnet verkligen lyser upp tack vare strukturen i stickningen. Nu gäller det bara att få till någorlunda rätt proportion och storlek på allting - men jag vill att den ska vara oversize, hur som helst, så det behöver inte vara helt petnoggrant.
 
Jag har introducerat sista färgen på en block-randig tröja jag stickat på! Tyvärr tog det mörkgråa garnet slut, vilket jag planerat skulle vara det sista "blocket", så jag grävde fram en ny passande ljusgrön färg jag hade här hemma. Nu när jag stickat lite längre och börjat på resåren känns det tyvärr inte alls bra. Det är en lite annan garnkvalité och tjocklek, och jag vet inte om det passar. Jag tror denna kommer få vila en stund tills jag bestämt mig för om jag ska "pull through" med den ljusgröna, eller bara repa upp och istället köpa ett till nystan i mörkgrått.
 
Virkningen då! Jag tror jag har bestämt mig för en riktning: det blir "Flowers in the Snow"-mönstret som jag skrev om i förra inlägget, men med enfärgade circlar som sen virkas ihop med en vit kant. Det tror jag blir bra.
 
Jag har stickat klart mina senaste sockor, också, men de ska få ett eget inlägg. Så snart de är blockade...
 
Allmänt, Pågående/WIP | |
Upp