En liten lista

Stickar just nu helst på:
Varvar mellan min t-shirt i bomull/viskos/lin-garn, min tjocka mohair-tröja och ett par spetssockor jag nyss lagt upp. Alla tre projekt känns kul! Har dessutom insett att det känns bättre för handmusklerna att variera mellan projekt som använder stickor i olika tjocklekar.
 
Tvingar just nu mig själv att sticka på:
Mormorsrutorna, fast det är ju virkning snarare än stickning. Jag vet inte, det är något med bomull som gör mig... trött? Sen insåg jag hur många trådar jag kommer behöva fästa, och då blev jag ännu mer trött. Det är som tur är ingen brådska att bli klar (det ska bli en filt till en ännu ofödd bebis).
 
Jag är sugen på att påbörja:
En kofta! Jag har börjat nysta upp garn för en Siri-kofta (äger ingen fancy nystare så allt sker via mycket manuell nystning runt en träslev = tar lite tid), men häromdagen köpte jag en bunt Rauma finull-garn till den fina Loppa-koftan. Den kommer nog prioriteras före Siri, men var sak har ju sin tid.
 
Jag är INTE sugen på att påbörja:
"Sommarstickning". Under våren hade jag verkligen feeling för typ lingarnsstickning, hade planer för shorts, linnen, toppar. Nu är jag helt över det, utan att ens riktigt ha börjat. Jag stickar ju på min t-shirt i Sandnes Line, men det blir nog den enda "typiska" sommarstickningen för i år...
 
Nästa planerade inköp:
Nya stickor! Ett par 2.5mm rundstickor, som jag kan ha både till tröjor (resår till muddar osv.) och magic loop för sockor. Stickar nästan enbart i Knitpro Cubics i trä, så är lite inne på att prova mässingstickor från något annat märke.
 
Stickunderhållningen:
Fotbolls-VM! Under gruppspelen var det dock lättare att sticka samtidigt som TV:n stod på, nu när det blir mer och mer intensivt för varje match får stickningen vila lite.
 
Allmänt | |
#1 - - Linnéa:

Siri är så kul att sticka, men Loppan kommer nog vara minst lika rolig att sticka. Kämpa på med mormorsrutorna! Även om det känns segt nu kommer det kännas så skönt när du är klar med dem ;)

Skulle man kunna få låna listan av dig? :)

Svar: Tack för peppen, jag virkar vidare... Självklart får du låna listan!! :)
None None

#2 - - Linnéa:

Tack så mycket :)

Upp