Vad har jag stickat på i veckan? v.26/2018

En dag försent (jag skyller på den intensiva fotbollsdagen som var igår) men här är vad jag har stickat på i veckan!
 
Mina sockor blev färdigstickade och blockade! Är så nöjd och det blev precis som jag hade tänkt. Den smala, färgglada mudden är ett koncept jag verkligen gillar och det är inte sista gången jag sätter en sån på mina sockor.
 
Har separerat ärmarna på min t-shirt - alltid något väldigt tillfredsställande med det steget, som att man nått kulmen av stickningen och bara har nedförsbacken kvar.
 
Och oj - se här. Något nytt på stickorna! För alltså, om man FÅR mohairgarn som räcker gott och väl till en tröja, då är det lika bra att utnyttja det omedelbart. Här stickat tillsammans med en tråd ullgarn (Holst supersoft). Har improviserat lite kortvarv för att höja nacken, tror jag gjorde lite fel men svart mohair är ju väldigt förlåtande och visar inte misstag särskilt tydligt.
 
Sen har det blivit lite mer mormorsrutevirkning, och en hel del experimenterande med en sockdesign. Ny idé - rita upp ett diagram - teststicka - repa upp - ny idé, osv. Ungefär så.
Allmänt | |
Upp